FREE DELIVERY OVER 100
30 DAYS RETURN
No image

Mire valók a modal ablakok és mikor érhetsz el velük rengeteg konverziót?

23/09/20 Edwin

 A modalok – modal dobozok, modal párbeszédpanelek, de leggyakrabban modal ablakok – fontos információkat tartalmaznak és általában eltakarják a főoldalt. Ilyen információ lehet egy akció, egy ingyenesen letölthető segédlet, bónusz, kedvezménykupon, vagy hírlevél-feliratkozó form.

Amikor a modal ablak felugrik a felhasználó képernyőjén, akkor a főoldalon található információk mindaddig elhomályosulnak és elérhetetlenné válnak, amíg a látogató be nem fejezi az interakciót az ablakkal. Akár úgy, hogy végrehajtja a felajánlott feladatot vagy egyszerűen bezárja azt.

Tény, hogy ez a megoldás megszakítja a felhasználó munkamenetét. Ezért felmerülhet a gondolat, hogy a modal alkalmazása bosszantó lehet a felhasználók számára. Ez szerencsére azonban nincs így. Megfelelő designnal ugyanis kifejezetten jó hatást gyakorolhatnak a felhasználói élményre és elősegíthetik a leadgenerálást. Mindehhez persze szükséged lesz egy jó webdesignerre és a piacod alapos ismeretére, valamint némi kreativitásra is, hogy megtaláld azokat a helyzeteket, amikor érdemes építened rá.

Milyen interakcióknál érdemes használnod?

Gyakran előfordul, hogy szeretnénk bizonyos feladatokat végrehajtatni a látogatókkal, azonban az ezt a célt szolgáló panelek a weboldal törzsébe ágyazva könnyen elveszhetnek. Sok felhasználó talán el sem jut az oldalnak arra a pontjára, ahol a lényeges információt megtalálhatná. Ennek a jelenségnek a kiküszöbölésére tökéletes megoldást jelenthetnek a modal ablakok. Az alábbi 5 esetben például kiváló konverziós arányra számíthatsz.

1. Feliratkozó modal

Íme egy remek példa, hogyan lehet ezt úgy kivitelezni, hogy az szórakoztató legyen a felhasználó számára. Ha elég jól ismered a célcsoportodat, akkor egy egyszerű, minimalista design és egy jó ötlet kombinációja is elegendő lesz, hogy örömmel adják meg az email-címüket neked. Semmi felesleges sallang, csak egy ügyes utalás és kész is.

2. Leiratkozó modal

Valaki jelezte, hogy szeretne leiratkozni a hírlevéllistádról? Küldd vissza az oldaladra és mutasd meg neki, milyen szomorú vagy és mit veszíthet, ha valóban így dönt. Jogszabályi kötelességed, hogy minél egyszerűbbé tedd a feliratkozóidnak a hírlevéllistáról való leiratkozást, azt viszont semmi sem tiltja, hogy méltó módon elbúcsúzz. Használd ki ezt a lehetőséget, hátha sikerül néhány feliratkozót visszafordítanod az ajtóból.

3. Megerősítő modal

Ha az általad közzétett tartalom megtekintését kormegerősítéshez kell kötnöd, akkor egy jól kitalált modal lehet erre a legegyszerűbb megoldás.  Így biztosan csak azok mennek tovább az oldalra, akiknek megvan ehhez a jogosultságuk.

4. Személyre szabott beállításokhoz jelölőnégyzetes modal

Megadnád a lehetőséget a felhasználóidnak, hogy személyre szabják a weboldalad felületét? Vegyél példát erről a modal kivitelezésről. A kis jelölőnégyzetek segítségével még azelőtt meghatározhatják a számukra optimális beállításokat, hogy a főoldal betöltődne. 

5. A vásárlói vélemények bekérését szolgáló modal

A legjobb módszer arra, hogy kiderítsd, hogyan tudnál még jobb szolgáltatást nyújtani a vásárlóidnak, az az, ha kikéred a véleményüket. Nézd meg ezt a megoldást: nagyon egyszerű módon ad lehetőséget a felhasználónak arra, hogy visszajelzést adjon az elégedettségéről, ugyanakkor az emojis design miatt játékos és friss a végeredmény.

Használd ki a modalok adta lehetőséget, hogy minél több konverziót realizálhass a műveletek végén. Fordulj hozzánk bizalommal és segítünk, hogy megtaláld a számodra tökéletes megoldást.


Forrás:
https://www.mockplus.com/blog/post/modal-design-inspiration