FREE DELIVERY OVER 100
30 DAYS RETURN
No image

Ezért vedd komolyan a versenytársak elemzését! 1. rész

23/09/20 Edwin

Lehet, hogy zseniális ötleted van, lenyűgöző termékpalettával, mindezt remek és felkészült csapattal a hátad mögött, de itt a kegyetlen valóság: valószínű, hogy vannak más vállalkozások, amelyek hasonló terméket vagy szolgáltatást kínálnak, hasonló felkészült csapattal, akár kedvezőbb áron, mint a tiéd. Ezek a vállalkozások lennének a te versenytársaid. Ahhoz, hogy a piaci szegmens meghatározó szereplőjévé válj és ott is maradj szükséged van versenytárselemzésre. 

Egyszerűen fogalmazva: a versenytárselemzés egy olyan eljárás, amely több lépésből tevődik össze, és amely végül segít megérteni, hogyan csinálják a versenytársaid, milyen stratégiák térülnek meg az online marketing világában.

Hogy kialakuljon egy átfogó kép, azzal kell kezdened, hogy:

  • hány releváns konkurensed van jelenleg a piacon,
  • mi alapján építik fel a weboldalt,
  • milyen kulcsszavakra optimalizáltak,
  • melyek a legsikeresebb tartalmaik.

A versenytárselemzés ötletelés és információgyűjtés egyszerre, ami közelebb visz a célodhoz. A feladat az, hogy egyfajta „nyomozóként” kiderítsd, hogy mitől sikeres a konkurencia és, hogyan  tudnád ezt a receptet eredményesen alkalmazni. 

Természetesen nem konkrét másolásról van szó, azért a Google kemény szankciókkal „díjaz”. Amiről itt szó van, az sokkal inkább a technikák, UX és tartalom, design, backlinkek saját vállalkozásod környezetébe való beültetése. 

Hogyan tudom felkutatnia versenytársaim kilétét?

A versenytársak felderítésének elsődleges szempontja az, hogy te határozod meg őket. Egy kis időre, azoknak a fejével kell gondolkodnod, aki beír valamit a keresőbe, legyen az egy érdeklődő vagy vásárló. 

Versenytárselemzés a gyakorlatban

Tegyük fel, hogy egy használt gyerekruhákat áruló webshopot szeretnél indítani, és meg akarod határozni, kik a versenytársaid. Érdemes a Google-t segítségül hívnod, és kitalálnod, hogy mire keresnek azok, akik használt gyerekruhát szeretnének vásárolni.

Ebben az esetben a releváns kulcsszavak a következőképpen alakulhatnak:
„használt gyerekruha”, „használt gyerekruha webáruház”, „outlet gyerekruha webshop”, „környezettudatos használt gyerekruha webshop”, „fenntartható divat gyerekruha webáruház” és így tovább.

A releváns kulcsszavak használatával hamar körvonalazódik a találati listák száma, illetve, azok a webshopok, amelyek gyakran előfordulnak. 
Ha már manuálisan közelebb kerültél a konkurencia kilétéhez, nézzük meg, hogy mire kell odafigyelni az elemzéseknél.


Milyen adatok lehetnek a hasznodra? 

  • Tartalom: mekkora terjedelmű szövegek szerepelnek az oldalon? Van-e blog, hírek? Ha igen, melyek a legnépszerűbb bejegyzések?
  • Tárhely: a Google szemében minél régebbi egy domain, annál megbízhatóbb. Persze kezdő vállalkozóként nem tudsz mit tenni ellene, de megfelelő stratégiával gyorsan fel lehet zárkózni.
  • Kulcsszavak rangsorolása: a kulcsszavakra fordíts sok időt, mivel ez alapján találják meg oldaladat leendő vásárlóid. El kell távolítani azokat a szavakat, amelyek nem relevánsak, és meg kell vizsgálni, melyiknek kisebb a SEO vagy a Keyworsd difficultja, a kulcsszónehézsége. Ez a szám minél alacsonyabb, annál könnyebb előkerülni az adott kulcsszavakra.
  • Social media aktivitása: jó tudni, hogy a konkurensed mennyire aktív a közösségi médiában. Ha nem, akkor ez egy kiskapu, hogy versenyelőnyre tegyél szert. Tipp: ha az Instán nagyon aktív, Facebookon viszont kevésbé, akkor neked érdemes először az utóbbira koncentrálnod. 

Amint azonosítod és megismered a versenytársaid számára jól működő stratégiákat, fejlesztheted vállalkozásod anélkül, hogy több ezer forintot pazarolnál olyan technikákra, amelyek vagy működnek, vagy sem.