FREE DELIVERY OVER 100
30 DAYS RETURN
No image

A 4 legjobb form típus a weboldaladra

20/09/29 Balázs

 

2022-ben már nem elegendő egy statikus weboldalt kitolni a világhálóra és várni a sült galambot – a weboldalt használni is tudnia kell a látogatóknak. Az interakcióra szomjazó látogatót egy jól megkomponált formmal vagy űrlappal is kielégítheted, és persze a saját üzleted malmára is hajthatod a vizet vele. Most bemutatom neked a 4 legkelendőbb űrlap típust 2022-ben.

1. A formok „kis feketéje”: a feliratkozó űrlap

Egy klasszikus, ami sosem megy ki a divatból. A feliratkozó űrlapok olyan formok, amiken keresztül a látogató feliratkozhat egy különleges ajánlatra. Ez lehet egy ingyenesen letölthető munkafüzet, hírlevél feliratkozás, vagy a legfrissebb ajánlatokról való értesítés. A legfontosabb funkciója ennek az űrlapnak, hogy cselekvésre buzdítsa a látogatót. Olyat kell ajánlania és úgy, hogy mindenki örömmel nyomjon a feliratkozás gombra.

De milyen egy jó feliratkozó form?

  • Legyen egyszerű! Kerüld a mellébeszélést, csak mondd el, hogy mit vársz és mit adsz cserébe. Minél egyértelműbb és rövidebb, annál hatékonyabb. Csak a legszükségesebb információkat kérd be a látogatótól, mert ha túl sok a kérdés, kitölteni való sor, hamar elveszítheti a türelmét.
  • Hangsúlyozd ki az előnyöket! Az információ érték. Könnyebben ráveheted a látogatókat, hogy megtegyék a szükséges lépéseket, ha felajánlasz valamit a feliratkozásért. Legyen számukra egyértelmű, hogy miért éri ez meg nekik!
  • Érezze, hogy ő irányít. Biztosítsd a feliratkozóidat afelől, hogy az adataikat jogszerűen használod majd (ez egyébként jogi kötelességed is), hogy nem fogsz felesleges tartalmakat küldeni nekik és hogy bármikor leiratkozhatnak. Oszlasd el a félelmüket.

 

2. Kapcsolati űrlap

Nagyon fontos, hogy mindazok, akik érdeklődnek a céged iránt, könnyedén tudjanak kapcsolatba lépni veled. A kapcsolati űrlap ebben lesz a segítségedre. Úgy kell elhelyezned az oldalon, hogy könnyű legyen megtalálni és lehetőleg minden aloldalról elérhető legyen.

  • Ne kérj felesleges infót! Itt is igaz, hogy csak olyan adatot kérj be az ügyféltől, amire feltétlenül szükséged van, hogy válaszolni tudj a kérdésére.
  • Adj neki fogódzót! Könnyebbé teheted a kommunikációt és a saját szegmentálási eljárásodat is, ha létrehozol külön témaköröket a leggyakrabban előforduló kérdésekre és ajánld fel, hogy kiválaszthassa egy legördülő menüből.

 

3. Fizetési űrlap

Az online fizetési lehetőség csökkentheti a lemorzsolódást azok körében, akiket sikerült meggyőznöd a vásárlás felől. Így gyorsan, könnyen és főleg, azonnal nyélbe üthetitek az üzletet. Általában a beágyazható fizetőrendszerek biztosítják a saját űrlapjukat, amit aztán bizonyos mértékig személyre is szabhatunk. Ennél a formnál a legfontosabb, hogy olyan integrációt válassz, amit a vevőid is megbízhatónak tartanak.

 

4. A vásárlói visszajelzések űrlapja

A visszajelzéseknek köszönhetően fejlesztheted a szolgáltatásodat, többet megtudhatsz a forgalmazott termékekről és a vásárlóid is úgy érzik majd, hogy számít a véleményük, törődsz a kapcsolatotokkal. Mit tartalmazzon az űrlap?

  • Semmi ne legyen kötelező. Elégedj meg azokkal az információkkal, amiket a vásárlód meg kíván osztani veled és ne tedd kötelezővé semelyik pontot az űrlapon. Próbáld segíteni a kitöltést azzal, hogy az ismerős adatokat előre kitöltse számára a rendszer, ha visszatérő vevőről van szó.
  • Reszponzivitás. Mobilról is legyen ugyanolyan jól átlátható az űrlapod.
  • Rangsorolási lehetőség. Nagyon jó megoldás lehet, ha 1-5-ig értékelhetik a vásárlást csillagok vagy más grafikus formák segítségével.


Használd ki az űrlapok adta lehetőségeket, hogy felpörgesd az üzleted! Ha megfogadod a fenti tanácsokat, akkor biztosan sok kitöltőre számíthatsz.

Forrás: 
https://www.webdesignerdepot.com/2022/01/the-top-5-form-types-to-use-in-your-web-design/