FREE DELIVERY OVER 100
30 DAYS RETURN
No image

5 egyszerű lépés, hogy ne legyen egyetlen konverziód se

23/09/20 Edwin

Szóval. Mi a helyzet az online értékesítés nagy ellenségeivel? Mivel tudod elüldözni még a legelhivatottabb vásárlót is az oldaladról? Vajon megvalósítasz-e ezek közül valamit, hogy pangjon az üzlet? Esetleg mindet? Vágjunk is bele, és lássuk, tökélyre tudnánk-e fejleszteni a bénázást.

1. A bolt felülete

A sikertelen online üzlet igazi titka az értékesítési felületben keresendő. Olyat kell választanod, amit nehéz karbantartani, lomha szerveren fut, és legyen lassú. Mármint, olyan 90-es évekbeli, telefonkábeles modem szinten lassú. Ki ne szeretné a sorban állást? Idézd fel ezt a kézzel fogható élményt a látogatóidnak is. 

Ne használj olyan népszerű platformokat, mint a Shopify, Woocommerce. Olyat válassz, aminek korlátozottak a rendelkezésre álló funkciói, nincs mögötte kipróbált fejlesztői közösség és lehetőleg kerüljön jó sokba (hisz az ár az egyetlen mérce, nem igaz?).

Ügyelj rá, hogy a domain név is a sikertelenséged szolgálatába álljon. Írja le tökéletesen, hogy mit akarsz eladni (de persze tudjuk, hogy nem fogod). Mondjuk valami ilyesmi: www.vedd-meg-a-tokeletes-fekete-papucsot-ami-mindenhez-megy.hu. Jó sok karakterből álljon, lehagyott ékezetekkel, és a lehető legtöbb kötőjelet helyezd el benne, amennyit csak engedélyez neked a rendszer.

2. A design

Sajnos elkerülhetetlen, hogy mindig legyen egy-két kitartó látogató, aki átverekszi magát a kínosan hosszú várakozási időn, amíg betölt az oldal. Jutalmazd meg a türelméért és zsúfold tele a főoldalt töménytelen információval és gombokkal, kitöltendő sorokkal, nehogy megint unatkoznia kelljen. 

A logód mindenképpen képviselje a márkád imázsát, ezért a legjobb, ha a ClipArtot használod. Tudod, nyisd meg a MS Paintet, és válassz kedvedre. Nehogy erre költsd a nehezen megkeresett pénzedet.

Végezetül pedig gondoskodj róla, hogy legyen egy-két tolakodó felugró ablak, ami megzavarja az oldalon való böngészést. Minden egyes oldalon! Az alaposság nagy erény.

3. A termék

Lesznek, akik megpróbálnak meggyőzni róla, hogy végezz kutatásokat, mielőtt piacra dobod a termékedet. Ne higgy nekik! Bőven elég, ha a megérzésedet szilárd meggyőződéssé alakítod. Ha saját terméket szeretnél értékesíteni, első dolgod legyen, hogy olyan nagy tételben gyártasd le, amekkorában csak lehetséges. 

Aztán az árképzés. Ez is nagyon fontos. Ne bajlódj a piac megismerésével, a bekerülési költségek számítgatásával, vagy a versenytársakkal. Ha fennakadsz a részleteken, mint a tárolási díj, a szállítás és hasonlók, akkor rengeteg időt vesztesz. Te csak menj, kapkodva a saját fejed után.

4. Ügyfélszolgálat

Vannak ezek a hippi baromságok, mint vásárlói elégedettség, meg ügyfélmegőrzés. Ne is törődj velük! Te, az elkötelezett „Zéró konverziós cégtulajdonosok” büszke tagjaként nyugodtan mondj nemet erre az egészre, és ne vedd fel a telefont. Ne válaszolj az emailekre és kommentekre. Zárd ki a negatív zajt az életedből.

Ha mindenáron szeretnél kapcsolatba lépni a vevőkkel, akkor küldj tukmálós hírleveleket, amikben csak a termékeidet ajánlgatod, és kérdezz rá naponta, hogy mikor veszik már meg végre.

5. Marketing

Semmi akció, meg különleges ajánlat – az ingyenes kiszállításról pedig inkább ne is beszéljünk. És persze a reklámok, hahh, a legnagyobb pénz lehúzás, nem igaz? Állj ellen a propagandának, és egyen derékkal várd a sült galambot helyette. Az automatizálást is tekintsd az ördöggel való cimborálásnak – hiszen mennyi emberi munkát helyettesítenek.

Konklúzió

Tessék, íme a tökéletes recept a sikertelen online üzlethez. Köszönöm, hogy kitartottál, remélem okoztam neked néhány vidám percet. És persze, ha olyan elvetemült lennél, hogy mégis kedvet kapnál az értékesítéshez, akkor nincs más dolgod, mint elolvasni ezt a cikket és mindennek az ellenkezőjét csinálni. Hidd el, az is menni fog.


Forrás:

https://www.webdesignerdepot.com/2018/06/5-simple-steps-to-zero-conversions/